Een ROI van 600% door investeringen in Customer Experience

Rogier Egmond, dagvoorzitter tijdens het Future IT Workspace event, verwondert zich steeds meer over de waarde van IT, zeker in deze tijd van always-on(line), zo deelt hij op zijn LinkedIn. Rogier is IT barista bij Yorizon en Customer Experience Owner bij Nationale Nederlanden.

In zijn betoog “De waarde van IT”  stelt Rogier dat hij en zijn opdrachtgever lange tijd moesten “strijden” om over de bühne te krijgen dat het nuttig is om te investeren in wat Rogier Customer Experience noemt. In de discussie over de waarde van IT hebben zij voor de vuist weg becijferd wat de Return On Investment (ROI) is van het Customer Experience Programma dat zij de afgelopen 1,5 à 2 jaar hebben gedraaid bij Nationale Nederlanden. Uit deze berekening volgde een ROI van 600% volgens de meest conservatieve inschattingen.

Investeren in Customer Experience heeft een ROI van 600%

Grofweg 200% van de ROI komt uit kostenbesparing: anders had je je collega op (meestal niet passende en waardevolle) externe IT trainingen moeten sturen. En de andere 400% komt simpelweg uit productiviteit. je wordt handiger met je laptop, dus kunt sneller meer gedaan krijgen. Is dat realistisch? Rogier vroeg het aan collega’s die het Customer Experience programma hadden gevolgd en de toename in hun productiviteit was in hun eigen ervaring nog veel hoger dan de originele inschatting. De rekensom is simpel: als je ruim 5000 mensen weet te bereiken en die ieder 2-4% productiever maakt, moet je eens zien wat dat aan geld oplevert!

Dat maakt dat Rogier zich verwondert over de waarde van IT. “Want bij de meeste bedrijven is digitaal de enige plek waar de nog groeien.”

Lees hier het hele artikel van Rogier Egmond.

Tijdens het Future IT Workspace event gaan we verder in op de waarde van IT. Hoe ziet de meest productieve werkplek eruit? Om de digitale werkplek voor iedereen binnen de organisatie te laten werken is het van belang om bij de inrichting en implementatie rekening te houden met de wensen en het kennisniveau van de gebruiker, of zoals Rogier zegt de customer. Enerzijds verwacht een steeds grotere groep medewerkers een gebruiksvriendelijke en efficiënt functionerende digitale werkplek, zodat zij kunnen werken op een manier die bij hen past. Anderzijds zijn er ook collega’s voor wie de nieuwe ontwikkelingen (te) snel gaan. Om voor iedereen de adoptie van nieuwe tools en applicaties te laten slagen is een andere aanpak nodig.

Benieuwd naar welke ROI uit uw IT kunt halen? Meld u dan aan voor The Future IT Workspace event op 2 november aanstaande.

 

 

 

Nuttig? Deel dit bericht!

Blijf op de hoogte!

Mis geen enkele congresupdate en meld u aan voor onze nieuwsbrief!